sobota 14. března 2015

Sezamová čokoláda

Sezamové sušenky jsem již nedávno na blogu zveřejnila a jelikož byl doma velký úspěch, rozhodla jsem se udělat je i s čokoládou. Spojila jsem tak dvě moje velmi oblíbené RAW pochoutky, které si občas ve své mono stravě i já dopřeji. 

Sezam jako takový je perfektním zdrojem vápníku a v kombinaci s chia semínky je skvělou zásobou bílkovin a esenciálních kyselin pro náš organismus. 

Sezamové semínko je velkou zásobárnou železa, takže jeho konzumace je vhodná pro lidi trpící anémií. Dále obsahuje vitamín E, vitamíny skupiny B (B1, B3 a B6), beta-karoten, zinek (pro lepší vlasy, nehty), draslík a fosfor

Zvlhčuje sliznici - pomáhá při zácpě

Zvyšuje obranyschopnost - vhodný hlavně po nemoci, urychluje rekonvalescenci. 

Ingredience na sezamovou část:
1 Hrnek sezamu
2 PL Med nebo jiné sladidlo

Ingredience na čokoládu: 
4 PL RAW Karob
2 PL Med nebo javorový sirup

Postup: 
Sezam smícháme s medem a chia semínky a natlačíme do formiček na čokoládu (Já využila plastové čtverečky, ve kterých byly předtím Albert BIO pohankové sušenky)

Ve vodní lázni rozpustíme kakaové máslo a rozmícháme v něm sladidlo, raw kakao a raw karob. Jakmile je směs dokonale rozmíchaná, nalijeme ji na sezamový základ a dáme vychladit do lednice nebo mrazáku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat