pondělí 2. února 2015

Základní výbava

Co je dobré doma mít, pokud chcete začít s RAW stravováním. Toto je můj seznam zboží, které doma mám a které často používám i ve svých receptech. Postupně jej budu buď rozšiřovat nebo aktualizovat. 

Nástroje
  • Mixér – např. G21 Perfect smoothie (1500W, 35.000 otáček za 5,5tis Kč oproti Vitamixu)
  • Ruční mixér
  • Odšťavňovač – nejlépe šnekový (např. G21 perfect juicer nebo Sana, Omega… )
  • Sušička potravin – já mám značku PROFESSOR SP 4200 za 900Kč a bohatě stačí a hlavně má samé kladné reference, takže za málo peněz hodně muziky. Já zase tak často nesuším, mám raději čerstvé potraviny a krekry si nasuším do zásoby, v uzavřené sklenici vydrží i několik týdnů
  • Struhadlo
  • Mlýnek na mák
  • Mlýnek na ořechy - mám tento a bohatě stačí
  • Hmoždíř na drcení semen - Tescoma za 150 Kč stačí
  • Kvalitní nože
  • Spiralizér (já zatím nemám, ale dá se koupit i plastový za pár korun na aliexpress.com)


Suroviny
  • Semínka (slunečnicové, lněné, sezamové, makové, dýňové, konopné, chia)
  • Pohanka neloupaná kroupa (Albert, Šmajstrla - obě klíčí)
  • Quinoa natural
  • Ořechy (mandle natural, vlašský ořech, kešu, para, lískový, macadamia, aj.)
  • Kokos strouhaný
  • Koření (skořice Sonnentor, Kurkuma Sonnentor, aj.)
  • Kakaové máslo
  • Raw kakaový prášek
  • Raw maca
  • Chlorella GW nebo Fresh
  • Mladý ječmen GW
  • Kokosový olej
  • Sladidla (kokosový cukr, med, javorový sirup, rostlinka stévie) – na normální sladidla zapomeňte
  • Psyllium
  • Laktobacily - mám GS forte
  • Lahůdkové droždí
  • Tamari, umeocet - Lifefood
  • Nori vločky (řasa)
  • Ovoce čerstvé i mražené
  • Zelenina čerstvá i mražená

Knihy a videa - viz odkazy

Vhodné kombinování potravin
Nastudovat, ať se vyvarujete začátečnických chyb. Mohlo by se stát, že se díky tomu budete na RAW 

Žádné komentáře:

Okomentovat